Zakup ubezpieczenia

1. Jak kupić ubezpieczenie w AXA DIRECT?
rozwiń
 
Oblicz składkę za ubezpieczenie w naszym kalkulatorze OC AC lub telefonicznie, zamawiając bezpłatne oddzwonienie. Po obliczeniu składki, wybierz zakres ubezpieczenia. Za ubezpieczenie możesz zapłacić wybierając dogodną formę płatności (np. przelew tradycyjny lub płatność-online). Polisę otrzymasz e-mailem.

Oblicz składkę za ubezpieczenie w naszym kalkulatorze OC AC lub telefonicznie, zamawiając bezpłatne oddzwonienie.Po obliczeniu składki, wybierz zakres ubezpieczenia.Za ubezpieczenie możesz zapłacić wybierając dogodną formę płatności (np. przelew tradycyjny lub płatnośćonline). Polisę otrzymasz
e-mailem.

2. Czy zakup polisy przez Internet jest bezpieczny?
rozwiń
Tak, wyliczenie składki, zakup polisy i płatność odbywają się w trakcie bezpiecznego, szyfrowanego połączenia – nikt postronny nie ma dostępu do Twoich danych.
3. Dlaczego zadajcie tyle pytań w trakcie wyliczania składki? Czy to konieczne? rozwiń
Wszystkie zadawane pytania są niezbędne, pozwalają one nam szczegółowo oszacować ryzyko ubezpieczeniowe i dzięki temu zaproponować atrakcyjne ceny ubezpieczeń.
4.W jaki sposób mogę zapłacić składkę?
rozwiń
Możesz zapłacić online: kartą kredytową lub e-Przelewem bądź jedną z tradycyjnych form płatności: przelewem bankowym/pocztowym oraz na poczcie (płatność przy odbiorze)

5.Jak otrzymam polisę i certyfikat ubezpieczenia?
rozwiń
Jeżeli w trakcie zakupu polisy wyraziłeś zgodę na otrzymywanie dokumentów drogą elektroniczną, wszystkie dokumenty, w tym polisę oraz certyfikat potwierdzający zakup ubezpieczenia OC otrzymasz e-mailem.

Dokument polisy możesz również w każdej chwili pobrać poprzez Twoje Konto.
6. Czy za zakup ubezpieczenia wystawiana jest faktura VAT? rozwiń
Za zakup ubezpieczenia nie wystawiamy faktur VAT, ponieważ polisa ubezpieczeniowa stanowi dokument równoważny fakturze.

Podstawa prawna: Zgodnie z Art. 43 ust. 1 pkt 37 Ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), działalność ubezpieczeniowa jest przedmiotowo zwolniona z VAT.

Zgodnie z §.17 ust.2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. 2011 nr 68 poz. 360), polisa stanowi dokument równoważny fakturze.
7. Czy akceptujecie zniżki z innych towarzystw ubezpieczeniowych? rozwiń
Tak, akceptujemy zniżki wypracowane w innych towarzystwach ubezpieczeniowych. W trakcie wyliczania składki zapytamy o historię ubezpieczającego oraz o wysokość zniżek u poprzedniego ubezpieczyciela.
8.Jak długa przerwa w ubezpieczaniu pojazdu powoduje, że stracę przysługujące
mi zniżki? rozwiń
W AXA DIRECT po dwóch latach przerwy w ubezpieczeniu wypracowane zniżki nie będą honorowane.
9. Czy jeżeli mam u was ubezpieczone dwa pojazdy, to w przypadku szkody
na jednym z nich stracę zniżki na obydwu? rozwiń
Stracisz zniżki tylko na tym pojeździe, na którym wystąpiła szkoda.
10. Czy mogę wykupić gwarancję nie obniżania zniżek po wypadku? rozwiń
Nie, obecnie nie oferujemy takiej ochrony.
11. Czy muszę zgłaszać do ubezpieczenia kierowców poniżej 26 lat? rozwiń
Tak, jeżeli przewidujesz, że samochód będzie wykorzystywany przez kierowcę w wieku poniżej 26 lat lub posiadającego prawo jazdy krócej niż 3 lata, to fakt ten musi być zgłoszony w momencie wyliczania składki. Dzięki temu unikniesz dodatkowego powiększenia o 20% Twojego udziału w odszkodowaniu w sytuacji, gdyby młody kierowca spowodował szkodę.
12. Chcę kupić Autocasco – czy mój pojazd musi przejść przez inspekcję?
Jak będzie wyglądał proces inspekcji? rozwiń
Inspekcja pojazdu przeprowadzana jest bardzo rzadko – z reguły wystarczy nam, że w trakcie wyliczania składki nie zgłaszasz uszkodzeń pojazdu.

W rzadkich sytuacjach niezbędne będzie jednak przeprowadzenie inspekcji, o czym poinformujemy Cię w trakcie zakupu polisy. W takiej sytuacji płatność za polisę nie zostanie pobrana do chwili wykonania inspekcji.

Telefonicznie skontaktuje się z Tobą nasz pracownik i ustali dogodny termin inspekcji. Cały proces, wraz z przeprowadzeniem inspekcji, z reguły zajmuje 3 dni robocze.
13. Dlaczego już przy zakupie ubezpieczenia muszę zdecydować, w jaki sposób będzie likwidowana szkoda w moim pojeździe? rozwiń
AXA DIRECT daje możliwość dopasowania ubezpieczenia do Twoich potrzeb, w tym zdecydowania w jaki sposób chciałbyś, aby był naprawiany Twój pojazd. Sposób likwidacji szkody ma znaczący wpływ na wysokość składki, dzięki czemu możesz zdecydować o kształcie i koszcie swojego ubezpieczenia. Możesz wybrać:
  • W jaki sposób zlikwidujemy szkodę w Twoim pojeździe – na kosztorys czy w warsztacie?
  • Jakich części zamiennych powinniśmy użyć do naprawy – oryginalnalych czy zamienników?
  • Czy uwzględnić amortyzację, czyli zużycie części?
Potrzebujesz ubezpieczenia? sprawdź swoją cenę